25.7.07

Purple MyVic

The latest project yang kini menikam nikam tulang belikat dan rusuk, ialah satu Instant Energy Drink yang bernama MyVic. Eh BUkan! bukan bukan. anda jangan fikirkan tentang kereta MyV ya! ahaha. dari semalam, saya baru menyiapkan satu design proposal. Sketches laju. Idea macam macam keluar kononnya. But when it comes to computerize process, semuanya jadi slow. Sampai pula ke step nak touch-up photo. Oh my, im sorry i have no strong ability di sini. Menukarkan photo splash milk kepada splashed chocolate adalah diluar kemampuan saya. Apatah lagi mengubah gelodak air di dalam gelas kepada gelodak coklat juga.

Baiknya nasib saya di sini ialah ini hanyalah design proposal. Hanya visualisasi rawak diperlukan untuk tujuan pembentangan pada esok hari. Saat Sang Andrew membentangkan tugasan, saya agak teruja dengan kerja yang satu ini. Konsep nya bebas, design lah semahu yang mungkin, asalkan apabila di letak diantara Milo, Vico, Ovaltine dan Horlick, si Myvic ini akan TERTONJOL dengan lebih gah dan galak.

"How about the copyright? Did they give u any kind of photo so that i can use in my design?"
tanya saya,

"you find your self la..u dont worry, this is only for proposal one...u can pick pick from internet one..after approve already, we can shoot one.." sambil tersengeh-sengeh si Andrew dengan konfiden nye tanpa memperdulikan tatasusila dan tatabahasa.

"Bare in ur mind..the client want this tomollow."

Andrew, agen ,कौ मेमंग बाबी <--beautiful Tamil for u. P/S: tidak berniat sama skali nak sorok design. tapi product ni not yet in the market. kang tetiba org copy, apa saya nak jawab? huhu.


1 comment :

Anonymous said...

mana credit utk saya yg menemani kamu dan membelikan makanan? wuhu wuhu..huish huish..