15.10.07

Kisah PSYCHOTIC

Adakah anda seorang psychotic? Atau adakah anda pernah mengatakan orang psychotic? ATAU adakah anda pernah mengatakan seorang psychotic tanpa sedar bahawa di dalam tubuh anda itu, di sebalik watak yang anda pegang sehari-hari., anda juga seorang psychotic? come on, psychotic bukannya PRIMIER attitude. ianya hanya 2% dari diri kita. Tapi kalau anda rasa hari hari anda tidak normal, anda bukan psychotic tapi anda dah di kira GILA.

Sehari hari saya bertemu dengan psychotic tidak kira dengan psychotic itu sendiri, atau dengan diri saya sendiri. Banyak psychotic yang kita boleh beri sesuka hati. Mengikut penerimaan.
Di sini adalah senarai senarai psychotic yang saya pernah jumpa yang saya rasa memang psychotic

1) Orang yang kutuk orang lain psychotic sebab bagi gamba tak senonoh melalui mms tapi dia lagi macam bangsat. gamba konek pun nak mms kat orang.

-it's ok la kalau dia nk kasi ke. tapi, yang PENTINGNYA kat sini, tak payah nk kutuk orang yang buat camtu. dengan alasan kau tu cool sangat. Aku pernah jumpa orang camni skali dalam idup aku. Dah lama dah. Dia pernah kutuk ada sorang mamat ni, kasi gamba tak pakai baju kat aku. dia kutuk mamat ni psychotic, sex maniac and so on. Tapi lama-lama aku dpt hidu yang dia pun lepas tu kasi gamba tak pakai baju, kasi gamba tgh mandi maen buih dalam jamban yang stock jamban jamban kampong. gamba kemaluan sendiri. (bukan bagi kat aku. bagi kat orang atau orang orang lain. dengan aku dia tau malu.) aku tak tau nak nama kan dia ni psychotic or buang tebiat. Kesian aku tengok manusia ni.

2) Orang yang cakap orang psychotic, lepas aku forward SMS dia sendiri.

-SMS tu dia cakap, "you can kill me if i do that"..bila aku forward balik kat dia, dia dah rasa seram kuku satu badan, and bajet aku ni..akuuuu..hey aku la..(berani ke aku?)..aku betul betul nk bunuh dia..gila psychotic..

3) Orang yang jadi forward sms "you can kill me" kat penghantar asal.

Tu aku jumpa dalam diri aku sendiri. ahahahaha..memang aku sengaja. so? Actually dia memang layak di bunuh. cuma aku tak cukup psychotic untuk bunuh dia.bagi aku, aku tak psychotic kat part tu. tapi kalau dah dia cakap camtu, ok aku terima. lantak kau la.


4) Orang yang memula tergelak..gelak...pastu tetiba sedih. marah marah. emo rabak.

pastu call, buat buat sedut ingus konon nangis..gila psychotic...


5)Orang yang menagih simpati kat semua pempuan yang dah reject dia dengan tanggapan, perempuan perempuan tu bongok yang tak get connected antara satu sama lain.

-Bila telo tembelang dah pecah, try la cantumkan balik kulit telo tu. Aku nak tengok, bau dia bleh jadi wangi tak? Orang camni boleh di kelaskan dalam desperate psychotic. Kira cam takleh hidup la tanpa pempuan. gila psychotic..

6) Orang yang pandang tepat-tepat ke mata kita. Pastu senyap...senyum je...tak bercakap cakap. Situasi berlaku selalu kat kedai makan.

Aku tau, dia bajet, aku nak anggap dia ROMANTIKA BULAN MADU. padahal aku kat situ aku dah anggap dia cam drakula yang tunggu masa nak NGAP aku.

7) Dengar lagu lama cam degung sunda ke, ulik mayang ke, mak yong ke or whutever, (muzik tradisional asli) pastu duduk dalam bilik gelap. pasang lilin 4 batang (skang dah maju, lampu tido pun jadi), pakai gaun tido putih atau hitam, pasang aroma terapi bau vanila (takesah la asalkan wangi)..pastu baring..sampai terlelap..

-itu aku. nasib baik aku tak menari kuda kepang skali kan. tah. aku rasa tenang bila camtu. bila aku cite kat orang tentang minat aku ni, derang cakap aku psychotic..ape ape je la..so aku masukkan kat senarai ni. Kalau layan benda ni, memang soul rasa in and out. cam ada spirit. ye la lagu lagu cmni..try la kalau berani.


8) orang yang diam, melukis gamba baby banyak banyak, smbil ketawa sorang sorang..

9) Orang yang tidur ngan pakaian berdarah (selalunya pakaian tu pakaian terkahir yang di pakai oleh aruah)

10) Aku pernah nampak sorang amoi, comel, tgh cam tumbuk tumbung benda yang panjang tu...ala..yang tergantung tu..cam tmpat boxer praktis tu...(tau tak?) ha..dia tumbuk dlm keadaan marah ni...tetiba ketawa..

ni aku tgok dlm tv la.eheheheheh..kalao marah then nangis tu kita takleh ckp org tu psychotic. sbb tu normal. bukan sebab aku pun sama. Sebab ada manusia yang bila dia tak dapat langsaikan kemarahan dia, dia nangis. TAPI kalau tengah marah marah tetiba ketawa, tu gila psychotic. Baik lari jauh jauh dari orang ni.


Bagi aku, psychotic ni tak boleh di kaitkan dengan emosi. Tapi ATTITUDE. Kajian pun dah cakap, psychotic ini adalah terhasil dari pembawaan watak kita. So emosi tidak boleh dipersalahkan.

Bila kita dalam EMOSI sedih, tak semestinya kita nak pecah kan barang-barang. Hanya seorang yang mempunyai SIKAP memecahkan barang untuk kepuasan sahaja akan buat camtu. So kita tak boleh nak claim si polan yang memecahkan barang itu sebagai psychotic di sini. dia dalam kesedihan.

Rujuk balik kepada psychotic pertama. yang bagi mms bodoh camtu. SIKAP nya memang macam tu. psychoticnya dia kerana berbuat begitu. EMOSI nya? HORNY? or bajet SEKSI? alahai...mat!



p/s: aku bangun tido..tetiba terpsychotic untuk bikin blog pasal psychotic ni. ahahaha..so psychotic psychotic sekalian, jangan psycho akan blog aku...Untuk orang orang yang tidak pernah menyedari kau tu psychotic, cuba renung balik, apa benda psychotic yang nko penah buat. kalo nko rasa nko tu perfect, skali lagi pegi mati.



----------------
Now playing: Degung Sunda - CingCang Keling
via FoxyTunes

No comments :