8.11.07

Dia fikir saya tidak tahu dia siapa

Selepas komen satu blog. Ada orang membidas semula komen saya.
KO= tak cukup ilmu , katanya. Memang. Tak cukup. Mungkin dia cukup.

Saya memperkatakan tentang perbezaan bahasa di antara seluruh manusia sejagat.
dan,
fahaman.
faham?

tidak kisah lah Jesus = Isa. Kita (islam) percaya Isa adalah salah seorang nabi kita.
mereka, percaya, Jesus adalah; Anak Tuhan, bagi mereka.

Kita, percaya Iblis. di mana asalnya. dari apa jadinya. DALAM BAHASA INGGERIS,
Iblis adalah LUCIEFER. FAHAMAN mereka. Luciefer adalah iblis yang dulunya malaikat yang disumpah dan bla bla. Aku tak brani nk cakap. takut memesong. Aku dah cakap. Aku taknak sentuh bab agama dan perbezaan fahaman dari segi keagamaan dalam blog aku. Tak sesuai.

Manusia zaman sekarang, hakikatnya taksub dengan agama sendiri sehingga bersikap dikriminasi dengan pemikiran orang yang berhaluan kiri. Saya pernah baca bible. Tapi saya masih islam dan tidak sikitpun terikut dengan ajaran di bible. Ada apa-apa bantahan? Ada fatwa yang mengatakan saya sudah murtad?

Lumrah. Apabila kita merasakan akal dan otak mengalami revolusi, jadilah fenomena di mana, NASI adalah NASI. RICE is RICE. TIDUR adalah TIDUR. SLEEP adalah SLEEP.
NASI dan RICE mempunya erti yang berbeza. Ini adalah fenomena sejagat. Revolusi membabi buta.

Bagi kita GOD itu Allah. bagi mereka TUHAN itu_______. soalnya fahaman berbeza. Pull Stop. Bab Agama cukup sensetif untuk di bicarakan.


Soalnya, Dia fikir saya tidak tahu dia siapa. Sekali baca sahaja ayatnya saya tahu dia siapa. sian..sian..sian..ahahaha..berhentilah menjadi anonymous yang bacul. Saya rela mengaku bodoh dari dituduh bacul tak bertelor. Saya tahu kamu sedang membaca. Siapa kunyah cili padi, pasti tahu akan rasanya.

----------------
Now playing: R.E.M - All The Way to Reno
via FoxyTunes


6 comments :

Anonymous said...

'sekilas ikan di lautan, dapat ku agak jantinanya..'

eh btolke peribahasa aku ni noe?

Ladynoe said...

ahahaha...olahan baru. maksud tetap sama dan masih mampu difahami. stendeddd..

Anonymous said...

okeh syukur..hahhaha..

Ladynoe said...

ya, SYUKur..

Momo said...

Opss aku paham dh tp anonymous tu saje je provok ko tu.Biarkan lah. :)

Ladynoe said...

tu la. malangnya aku kenal dia siapa. tak ramai lelaki bertelur macam kau zaman sekarang ni.

susah la kamu kaum wanita. ahaha.