27.1.08

Sila tonton Rambo 4

Selepas fitting baju, terus ke masjid jamek, beli songkok. untuk hantaran. Bila cakap pasal fitting baju, of coz aku akan timbulkan issue kenaikan berat badan. Penat aku diet berbulan-bulan. Haih.

OK selepas itu menonton Rambo 4. Kat mana? Kat Galaxy Ampang. Hekeleh, Galaxy je ke? koekeokeoe. Eqa gelakkan aku dulu. Sebab, saya malas nak meredah kesesakan lalu lintas untuk ke times square, atau KLCC dari ampang. cukup la isnin hingga jumaat menghadap Jalan Kuching yang tak comel lansung tu.

Ah, lupa. Sila tonton Rambo 4.

Sebenarnya, kolaborasi Rambo mengingatkan saya kepada arwah abah. Bukan sebab abah sekacak Sylvester Stalone. (well abah lebih hensem), tapi, saya masih ingat lagi tatkala abah bawa saya dan mak, menonton Rambo 3 di wayang papan di pekan Rasa. Betul-betul macam pekan koboi. the most beautifull memory i ever had with abah.

Ah lupa lagi. motif sebenar ialah,
sila tonton Rambo 4.

Best. menyentuh hati. ngeri yet saspen. Sebenarnya (lagi) scene pembunuhan ramai-ramai di sebuah kampung oleh rejim keganasan burma benar benar merentan jiwa saya. Bagi orang yang kurang arif tentang selok belok sinematografi seperti saya, bagi saya, scene itu amat menjadi. Pembunuhan kanak-kanak. Rogol perempuan (mesti la pempuan, deqnoe. mana ade orang rogol lelaki) Ada. Ketua askar jahat tu gay dan rogol kanak kanak lelaki. haha. pegi mam.

Saya hampir menangis. Tapi oleh kerana untuk menentang sifat sifat tisu dalam hati, saya terus berlagak macho. owh. Bagaimana rasanya kalau hidup di zaman perperangan?

Saya penakut. Saya tidak kuat untuk melihat anak sendiri di lempar ke dalam unggun api dan di rogol sebanyak 50 kali berturut2. Anda berani? Kalau lah ada Rambo...(sebenarnya, kalau lah saya punyai kenalan seperti Rambo. bukan, sebenarnya, kalau lah saya mempunyai kenalan se'hot' stalone. ngahahahah.)


ps:// live with nothing, or die with something.
Rambo 4 - Stalone speak



No comments :