13.2.08

Saya Harus Banyak Bersabar

Sebelum itu, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua kenalan dan sahabat yang masih sudi mengutamakan saya dalam sesetengah hal. tidak kurang juga pada yang merasa kehilangan saya walau untuk tempoh sementara. dan sentiasa masak dan sedia maklum dengan personaliti saya; mungkin kerana kita membesar bersama.

saya sedar akan kelurusan bendul saya, akan sikap tak mampu menipu semata mata jaga hati walau kadang kadang saya bersikap dominan dan memandang remeh terhadap perkara remeh. But, hey, saya bangga saya mempunyai hati yang keras. Contohi lah saya kerana saya telah berjaya dinobatkan sebagai "the best Queen of Ignorance" of the world. cuba rujuk 2007 world book of records- aku tipu. haha.

Ok kembali serius. Berkenaan dengan Ignorance, maaflah, kalau ada yang menyangka saya jenis pengintip manusia manusia di sejarah yang lepas. Malah, malah, kalau terserempak pun, saya akan cuba secuba-cubanya mengelak untuk menggerakkan kan kening saya walau sebanyak 0.001mm dari dahi saya. Hear this, i dont give a damn.

Kalau dulu, saya ni macam woman warriors of folklore yang berjuang untuk defend diri sendiri.Sebab saya suka memilih cara hidup yang mudah; kalau saya salah, saya akan khabarkan; "Memang aku salah". Kalau tak, maka wujudlah warrior of folklore dalam diri saya apabila perkara perkara dan statement yang tidak adil dilemparkan kepada saya.

dan

Saya mungkin harus menjadi seorang peguam. supaya saya puas setelah melihat pesalah pesalah meringkuk di dalam penjara. serius. perdebatan diluar mahkamah adalah sia-sia. so don't!

tapi kini,

saya harus banyak bersabar.
kerana kalau boleh,
saya tidak mahu membawa masuk kecelakaan 2007, kedalam 2008 saya.

ok
aku amik dari petikan cite rembo
ko tgk rembo
nape die dok diam je kat thailand walaupon die tau burma tgh bergolak
sbb die tau, kalau die beraksi mesti lagi ramai org yg akan involve atau akan terjebak atau akan mati
die tau niat die baik utk tlg org kalau die beraksi kat burma
tapi, dalam mase yg same, lebih baik die duk diam je sbb takkan ade sape2 yg akan terlibat
paham tak maksud aku?
walaupon cth aku ni agak mcm lancau
tapi aku harap ko paham aaa -syuk.

terima kasih, memang contoh kau macam lancau, but i got the point.
Diam kan sahaja.


5 comments :

shook said...

wakkakakaka.
memang mcm lancau.

p/s: cik mata bulat!!!!

mAe said...

hmm...
menarik untuk dibaca...blog awak la noe...
ur blog bnyak influence saya punya...
credit 2..
=)

penguin cacat said...

"memang contoh kau macam lancau"
err..lancau tu apa?


apapun, teruskan lah celoteh kau. aku suka baca blog kau ni.
Bak kata iklan teh Boh;
"Ada umphhhh!"

Ladynoe said...

lancau tu watak dalam cerita melayu epik,
"lancang kuning"

Momo said...

hai makcik! :)