26.2.08

Soalan Paling Mengejutkan

Hari ini berlalu seperti biasa. sedikit pertelingkahan. tapi tiada tekanan di pejabat. bagus lah.
Pelbagai spekulasi kosong wujud di dalam hati saya sejak dua menjak ini. Harap ianya benar benar kosong lah.

diulangi, saya tidak mahu membawa kecelakaan 2007 ke dalam 2008 saya. Tolong lah. Jangan sengaja mereka agenda yang mempunyai muslihat jahat disebaliknya- untuk saya. Tolong ya.

BUZZ!

kawanLAMA: noe
ladynoe: yaw
kawanLAMA: tolong jawab soalan aku
ladynoe: sila sila
kawanLAMA: kenapa aku dilahirkan sebagai Melayu dan Islam?
ladynoe: erk.. ko dah kenapa?
kawanLAMA: jawab la..
ladynoe: ko tak suka ke?
kawanLAMA: bukan. cuma aku rasa jadi Melayu ngan Islam ni tak banyak advantage berbanding ko jadi org yang bukan Melayu dan bukan Islam.

Saya senyap
memandang kaca Monitor. kepala otak blank. tak tau nak jawab apa.
saya rasa, kalaulah si kawan itu berada di hadapan saya, tiada apa yang dapat saya lakukan selain merenung dalam dalam wajahnya.

Saya bangun. masuk jamban. berak.

BUZZ!
kawanLAMA: jawabla
ladynoe: aku bz.






2 comments :

Dyana Halim said...

apa yang tak kena? sgt mengejutkan..

no_One said...

errr...aku pun nak p berak jugak lepas menghabiskan pembacaan entri ni. adusss....