7.4.08

Lagu ku untuk mu

Dulu saya tak suka lagu tu. Sekarang macam dah suka. Boleh la layan sikit-sikit. Tajuk lagu ni tiada kena mengena lansung dengan entri kali ini. Cuma lagu ini telah berkumandang sejak jam 10 malam tadi. Looping di permainan mp3 saya. Tak jemu lagi.

Hai,
Apa khabar wanita wanita naif dan mulus di luar sana? Apa cerita? Apa agenda?
Lelaki mana yang di tipu anda hari ini?
Setiakah anda dengan pasangan anda? atau,
lelaki mana yang telah menipu anda hari ini?
hai wanita yang pernah ditipu.
hari ini, mari kita bangun dari tidur dan mimpi yang panjang.
mari kita berlari dan mebenci semua yang pernah menyakitkan hati. Ya ya. Ini adalah seruan yang mengajar anda membenci. Saya tidak hairan kini kenapa anda mudah melepas dan memaafkan.
Sebab...sebabnya..kamu tahu kenapa?
Kerana saya baru sahaja berkonversi dengan wanita yang pernah mengalami pengalaman yang serupa seperti saya yang berkata,

"Now i tahu kenapa u tak boleh nak maafkan dia or even cant stop hating him...now i know.."

Hai wanita wanita.
Kalau anda dijangkiti demam campak yang meninggalkan parut hodoh di muka anda, anda sudah tentu tidak memaafkan si demam itu yang pernah datang dalam hidup kamu.

Kecuali lah, anda memang seorang yang..

"amboi....penyabarnya"


to a friend of mine: "Babe, sabar babe. Saya dah cakap, avoid lelaki dari 'sana'. But takpe, saya tahu anda kuat. Saya tahu! So, chill out! "


3 comments :

Pegang Cahaya said...

oo dear ..
sakit ...
pedih ..
resah ...
kecewa..
kenapa sayang itu harus hadir?
dan kenapa cinta hadir dalam pelukan membaluti hati yang ingin bebas?
rimas..
kurang nafas..
sesak..
mengapa cinta sukar dilepas?
jatuh dek kerana cinta amat mudah?

penunggucahaya.blogspot.com

Momo said...

Wah siap berpuisi lagi.Nice2.. :)

messithara said...

cinta itu bukan apa yang kita lihat tapi apa yang kita rasa.
rasa itu bukan cinta yang kita pegang tapi apa yang kita pendam.
malah bukan semua orang faham apa itu cinta hatta hati ini.