4.6.08

Minyak Naik Lagi Ya?

Sejak dari pagi tadi aku up status kat YM tentang kenaikan harga minyak.

SMS berantai di terima. Bertalu talu. Kawan kawan yang obses politik menyalah kan Biru pekat. Ada yang menyesal; menyalahkan arang pensel yang menjatuhkan pangkah ke kotak yang salah.

Berita di 'update' dari semasa ke semasa. Dari RM2.20 ke RM2.50. dan yang paling terbaru RM2.70 seliter; mungkin sahih.

Sebenarnya, aku bukan orang yang paling tepat untuk kau, kau dan kau rujuk tentang isu kenaikan harga minyak Negara mahupun dunia. Aku tak tau pun hapekebenda tu subsidi minyak. Aku tak tau kenapa negara kita jual minyak ke luar, dan kemudian kita kena bayar balik untuk minyak-minyak yang dah siap di proses tu.

Yang aku tau, bila minyak naik, barang semua naik, kepala otak aku serabut, nak kawen lagi, dah la berulang jauh, dan jawapan murni aku untuk isu ini cuma satu; BANGSAT.


5 comments :

manusia ganjil ikan yu said...

aku senyum saja..
nak beli basikal murah..inform ye

alkapon said...

lps ni ade alasan aku xg kelas.
ade gak alasan minyak moto kari abes tgh jln lagi.
aku nak tukar kerakyatan la

nina said...

kita termarjinalkan di bumi sendiri...

Cik Ketam said...

jawapan yang tepat!
kte senang aje...pg memane,orang hangkut...

allyza said...

Mmg B.A.N.G.S.A.T pun diorg ni. ntah apa2 ntah. alasan tak logik langsung!