29.7.08

Anda tidak cukup cool, sebenarnya.

Saya percaya ada di antara kamu kamu dan kamu mempunyai keyakinan diri yang boleh dikagumi. Tabik. Tapi kadang kadang keyakinan diri yang terlalu tinggi itu, bukan sahaja memberi kebaikan, tetapi, berjaya membuat kamu seperti orang yang tidak berapa baik.

1. Anda tidak cukup cool, sebenarnya, kalau anda tahu anda tidak mahir Berbahasa Inggeris, tetapi anda tidak mahu memajukan diri lansung untuk mengatasi kelemahan itu. Percayalah, kalau kamu menjadi manusia pertama yang mampu memecahkan rekod menyelam paling lama sekali pun, tapi penguasaan bahasa inggeris out, kamu bukan lah sesiapa pun. TETAPI, kalau anda cukup mahir berbahasa Inggeris; mampu menangis sambil mengarang puisi Inggeris spontan, mampu bertekak dengan lancar dalam bahasa tersebut, mahupun apa sahaja dalam bahasa tersebut, tetapi jika tabiat suka mentertawakan golongan yang kurang pandai, kamu bukan sahaja tidak cool. Tetapi kamu seorang yang suka bikin 'hot'.

2. Anda juga tidak cukup cool, sebenarnya, kalau anda memilih golongan tertentu untuk berkawan. Oh, sudah tentu golongan yang kaya raya. Tetapi anda sendiri tidak kaya. Tiada kenderaan. Tidak pandai berdikari. Nak ke mana mana mintak kawan berkereta jemput. TETAPI, kalau anda kaya, mengaku kaya, berlagak memang macam orang kaya, (terutama pengikut MLM), kamu juga lebih tidak cool dari orang yang tidak cool.

3. Anda juga tidak cukup cool, sebenarnya, kalau 'hidup' anda bermula selepas anda berumu 17 tahun, atau selepas SPM, atau selepas masuk ke Universiti univeriti popular sosialis malaysia seperti UiTM, Polytechnic dan Lim kok Wing. TETAPI anda lebih tidak cool kalau; dah la baru nak up. Dulu nerd. Then budject rockstar. Oh oH..

4. Anda tidak cukup cool, sebenarnya, kalau anda mengaku meniduri orang kerana sayang. Tapi kutuk orang laen atas dasar 'zina'. Ok, read this motherfucker quote carefully ; SHUT THE FUCK UP.

5. Anda tidak cukup cool, sebenarnya, kalau anda masih lagi belum pernah melawat "can i has a cheezburgerz" portal.

6. Anda tidak juga cukup cool, sebenarnya apabila anda mengatakan seseorang itu kampung atau kolot, tapi bila sampai masa tengahari dan makan malam; nasik juga yang kamu cari. Oh~

7. Anda tidak cukup cool, sebenarnya untuk mengatakan orang itu tidak cool, kalau anda tidak cool; contohnya - kalau anda tidak pernah ke luar dari Malaysia hatta Singapura sekali pun, maka....anda tidak cool! wahahahah

8. Anda tidak cukup cool sebenarnya, kalau selepas makan, anda tidak mahu mencuci tangan; dengan erti kata lain, anda tidak cukup cool sebenarnya sekiranya anda tidak faham akan bahasa kiasan moden ini.

Haha~

P/s: kau cool? Aku tak. Takpe. Asal jangan selalu bikin orang laen 'hot'.





5 comments :

Kurie said...

tiba2 teringatkan ustaz aku..

tima kasih...

adios...

messithara said...

tiba2 teringtkan 'si dia'..
giler gelak bergelek2 aku baca entri ni..

Pegang Cahaya said...

hak hak ... siot r ... hakhak =P

K.I.T.A said...

6. Anda tidak juga cukup cool, sebenarnya apabila anda mengatakan seseorang itu kampung atau kolot, tapi bila sampai masa tengahari dan makan malam; nasik juga yang kamu cari. Oh~

Hahaha..nie memang betul noe..
tak cool langsung
sebab tak lagik langsung
tak makan nasi
kalo dalam ic tu
tempat lahir
malaysia

sile la la ke blogspot kite
untuk turun kan komen ko.
.

tizie said...

saya dulu nerd,sekarang pun nerd tapi yang styo (stylo+poyo)
bila org tanya knp dah len skrg?
jwb saya.. i just found myself..
uwekkk..utk semua yg bertanya dan aku yg menjwb.
aku kejutan budaya. so what??