1.11.08

Pantun Tak Mengantuk

Ke pekan Gemas membeli itik,
Memanglah letih mendayung perahu
Pakaiku kemas solek ku cantik
Hati yang sedih siapa yang tahu?

ewaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

9 comments :

The Spiral Eyes said...

dayung sampan naik sampan
sampan karam kat tengah kolam
jangan diturut hati yang sedih
kalau kau sedih aku pun sedih membacanya

(aku tak pandai pantun,tapi aku cuba)

chopstick said...

anak cipan berjalan-jalan
bersama tenuk bergelak ketawa
bila sedih bacalah Al-Quran
rasa tenteram damailah jiwa..

=)

miezi said...

cayalah..berpantun pula. hehe

fynn jamal said...

tidaklah jahat, tidaklah garang,
jiwa pedih, yang kena: kawan.
tidak terlihat, tidak terpandang,
hati sedih, yang tahu: badan.

sebab siapa yg boleh tahu apa kita rasa kecuali kita, kan?

ewah.
cakpongggg cakponggg

fynn jamal said...

tidaklah jahat, tidaklah garang,
jiwa pedih, yang kena: kawan.
tidak terlihat, tidak terpandang,
hati sedih, yang tahu: badan.

sebab siapa yg boleh tahu apa kita rasa kecuali kita, kan?

ewah.
cakpongggg cakponggg

reny rino said...

masa ank tido,
cuba berangan apa-apa.
apa-apa!
tak kisah, janji apa-apa.

mungkin lama-lama ttidur.
mungkin.

reny rino said...

*nak- merujuk kpd ayat "ank"

alkapon said...

beruk kera kambing bangau,
ayam itik seladang harimau,
kalau puan xblh tido,
cuba capmelan mst kau tetido.

aku rasa la

My Spirit Finger said...

Masalah datang melanda-landa,
ikutkan hati rasa merana,
jgn layankan sangat perasaan yang hiba,
pergi lah hiburkan hati yg lara.

eeewwwwaaaahhhhhhhhh

jawab cik jah...jawab