14.12.08

fuh fuh fuh fuh fuhhhhh! sabaaaarrrr..saaabbaaar!

One moment of patience may ward off great disaster. One moment of impatience may ruin a whole life.Fuh.~

Nasib baik aku ni jenis manusia yang banyak komitmen lain sampai aku jadi sangat malas nak ambil peduli tentang isu blogger lain.

Ada satu fakta yang suka untuk aku mention pasal diri aku sendiri ialah,

Aku bukan jenis orang yang suka ambil tahu pasal orang-orang yang tak penting dalam hidup aku. Aku bukan bangsa manusia yang tiba tiba nak main badminton dekat gelanggang sepak raga.

Aku tak bersuara bukan sebab aku berlakon innocent, berlakon casual segala. Aku sibuk faham tak? Jangan sama kan hidup aku dengan hidup kau yang gila santai sampai boleh update komen dekat blog orang lain. Dan kesibukan aku ni bantu aku untuk bersabar. Dan aku tak jadikan blog ni sebagai bahan tagihan aku pun. Bersorak lah kau sorang sorang kat sana. Oh, dengan kawan-kawan kau sekali.

So, aku diam sebab aku tengah bersabar je. Sebab kau tak kenal aku. Aku tak kenal kau. Dan yang paling penting, kalau kau percaya karma is real, baguslah, sebab aku nak tengok orang yang selalu buruk sangka ni balasan dia apa.

Aku macam terkejut gila bila selama ni aku tak perasan lansung apakebenda yang dah jadi selama ni sampai lah ada orang lain beritahu aku apekebenda yang dah jadi. Gila tak sangka.

But anyway, aku tetap enjoy baca blog kau dan kawan-kawan kau. Kerana, aku baca blog, sebab aku nak baca je. Leceh betul macam ni. Dari elok-elok jiwa aku neutral, dah ada satu black spot yang tertulis nama kau. (atau kau orang). Phew~



14 comments :

er.er... said...

tuh psal lain kali kite jangan dok bagi komen2 kat org mcm nak provoke2. kalu tak baynak pun. kengkadang kite mungkin tak maksud paper.mungkin maksud lain.tapi ayat org bace nampak tak best. bunyi org bace lain dengan dengar. aku ader la perati jugak sket2 style ko nie.

mari la kite same2 tak terlalu nak menyuarakan pendapat sehingga menyebabkan org sakit hati.sebab buat tak best jer. erti kate lain, berlapik sket.kerana lumrah la, org kite tak brape nak biase sebenarnye freedom of speech cam western tuh. kire baru nak up. budaye nie,that im talking bout.

aper2 pun.aku minta maaf dulu menyinggah di sini.sekirenye mengganggu.sajer2.menambah pengetahuan. postings pun oke.

sigg+ said...

aku nak cakap lebih pun aku bukan sesiapa.

tapi dari first post kau dlm blog ni sampai sekarang, aku rasa kau dah lebih banyak bersabar, lebih tenang dan matang.

so keep goin on.

Sue Anna Joe said...

Aku sejak tu, dah terpaksa jadik more careful and less emo bila blogging. Maybe sebab senang sangat nak menaip-naip. Cuba kalau bersemuka.

I guess we've all abused this freedom, tanpa pikirkan kesannya.

Dan rasanya semua kena chill, some of us are taking blogging a little bit too serious.

Dan paling penting, jangan mudah cepat terasa. :) Kalau terasa diamkan, ataupun tanya je terus to avoid all the unnecessary conflict. (yang ni aku baru belajarlah, ahaha)

Ladynoe said...

thanx anna.

Ayyman Rahim. said...

Ala, nak comment, comment je lah. Yang ada yang terasa hati semua tu buat apa? Come on la.

biolatanpadawai said...

babe, jom pergi vacation jom. Kita berbual panjang-panjang?

aku tau perasaan orang yang disalah erti ni.

dan aku tau kau stress sekarang. Asalkan orang yang kenal kau, tak benci kau, cukup la kan sayang?

*hug

eda dot said...

eh aku punya tahap lembab tu sampai sekarang pun aku mcm tak faham apa yg dah jadi sebenarnya ni.
sana sini situ cerita pasal blogger la apa la.
trend cerita psl blogger ka apa?
lol

aku rasa la, kesimpulan yg boleh di cedok is,
"yg baik dijadikan teladan and yg buruk dijadikan sempadan"
"buang yg keruh ambik yg jernih"

kena x?

rene said...

keep on writing =) love hearing your thoughts. i rasa cara u tulis nampak calm n collected. even handling this.biar je lah. don't rise to the bait. bile u cool je mcm ni, orang lg respect u. bile nampak hot-headed terus dah tak respect sebab u're letting emotions rule your head.

n bab2 terasa ni. y la orang nak jugak kaitkan dgn diri sendiri? ingat penulis tu asyik nak fikir pasal orang lain ke. dia ada life sendiri.boleh tak jgn prasan she's talking about u. better if u ignore n concentrate on ur life. life is too short untuk gaduh dan berkias kat blog sendiri. tak suka ckp straight jela.saj pun ckp, better terus ckp ngn orang tu. kan dah terus settle.

eda dot said...

oke aku dah phm. haha. tu pun lepas aku baca komen kau kat blog sarah. haha. lembab betul.

aku mcm dah komen panjang lebar kat sana so kat sini aku mcm dah blur sikit.

anyway, aku dah dapat kesimpulan yg betul.
jgn cepat melatah. for any side la kan.

btw, org2 yg penonton-penonton nih jgn la tambah-tambah minyak lg dekat api yg menyala. both sides. biar padam sendiri.

eh noe. jgn pikir banyak lah. kau dah nak kawen oii. nih dah bulan 12 nih. excited sket oii. hee

:)

Lyter Kaka said...

dah nama pon melayu..mmg suka nak jatuhkan air muka bangsa sendiri..dengki,khianat tu mmg dah lumrah dalam jiwa masing2..cuba la bersikap open minded sikit..sokong sesama kita..baru la senang nak maju..come on..all ur fren will support u...
btw,keep on writing...nice content on ur blog..

p/s: aku mmg suka baca blog org..hehe

Anonymous aku tak mahu masuk campur tapi aku nak bersuara juga. said...

hihih..i memang suka baca blog sarah and blog u.

i rasa benda ni semua salah faham. So perasan la itu budak. I pun tak sangka sampai jadi macam ni.

Choy!~

saya said...

~ingat dalam kepala

nak kawen . nak kawin . nak kawin . nak kawin .nak kawen .



~persetankan pd mereka :)

uetoAya said...

mungkin jugak die yg terasa atau ko yg x perasan ko dh sakitkan at org..sbb kdg2 kite x sedar ape yg kite wat..n aku x menangkan ko atau die..mungkin gak silap die yg terasa lebih..cuma, kita sama2 manusia..layanla manusia lain sm mcm kita nk org layan kita..ini nasihat aku utk ko n diri aku gak..kite cube letakkan diri kita kat tempat org lain..cmtula aku nk muhasabah kan diri aku..kdg2 kite rs kite mmg x slh, tp mungkin kat pandangan org lain..tu je la..ok!!!pe pun, xyah la pk kan sume nih sbb ko ade life n ko dh nak kawen.ho yei!!ok???blog ni bukan sebahagian hidup kite pun sbnrnye..

C a R t i N i said...

suka sgt baca blog noe wpun tak penah kenal sapa dia.. suka idea dia.. sirius ni.. xpe noe.. sabar tu... adalah hikmahnya nanti..(er er.. wpun tak tahu jln citer)..