14.4.09

Arak

12 April 2009

Baru minggu lepas aku tonton Melodi. Agnes melahirkan rasa kesalnya terhadap sensetiviti Bahasa yang berbeza di antara dua negara, Malaysia dan Indonesia.

Kaji tentang ARAK.

Bagi pengantin baru macam aku, arak itu masih lagi menggambarkan satu upacara menyusahkan diri kena jalan perlahan-lahan macam siput dan cover apa-apa yang patut kononnya di atas carpet merah bersama pengantin lelaki sambil kompang di palu dan rombongan berarak di belakang kami hingga ke pelamin.

ARAK yang baru terbit fikiran rasional dan logik aku sebagai manusia biasa ialah, iklan iklan nufnang yang mengiklan kan minuman keras di blog aku.

Rasa macam dapat duit haram je. Ya Allah Macam mana ni,Ya Allah!.

Dah lama tak sibuk-sibuk dengan blog, aku jadi 'blank' sekejap.

Sigh.



10 comments :

xeea said...

update survey kat account nuffnang, noe. boleh pilih nak atau taknak display ads arak/rokok.

btw, gambar hiasan sgt chantek! :)

peej said...

boleh pilih nak ke x iklan arak ke x kat nuffnang tu...lupa kat mana..tp ada la dalam tu..

mulut jahat ada saka said...

wahhhh aku beriya2 x sabar nk dpt duit nuffnang ahahahahahahahaha

fynn jamal said...

noe santek sgt noe.

NIMI♥ Co. said...

cantik r k.noe..

btw ha a leh pilih kalau tak nak advertise pasal arak

Weed and Bandages said...

Ya Allah noe, awat hang lagu tu.. Ya Allah



(tu memang ayat hang kan?)

heheh. ai laik

NeEM™ of Suicide Park said...

Ya Allah, apa yang kau jual ni? Ya Allah!

iYda Juhar said...

pweeeeeeeeeeeeewiiiiiitt

Cik Kmar said...

cntik gmbr kawen u. ktne nk tgk yg lain2. hehe.

Anonymous said...

yang,update preferences tu kat nuffnang.

btw nuffnang dah banyak yea?rezeki pengantin baru ya!