17.4.09

Luahan melow seorang perempuan tentang sesuatu.

14 Hari sebelum aku diijabkabul, aku dipertemukan Tuhan dengan seorang lelaki.

Seorang lelaki yang sudah beristeri. Isteri yang jauh di mata. Tetapi katanya dekat di hati. Secara tak lansung, aku rasa dia bakal menjadi seorang kawan yang istimewa.

Kenapa istimewa? Istimewa sebab bagi aku, mengenal dia, macam membuka lagi mata aku luas-luas; buka lagi pintu-pintu kebimbangan aku tentang;

- sungai yang tenang jangan di sangka tiada buaya.

Dia ceritakan - tentang pemilik-pemilik vagina yang pernah disantapnya sepanjang Isterinya jauh di mata. Kira macam sesi meluahkan perasaan terpendam lah. Dan dalam masa yang sama, tak lupa juga luahan betapa dia rindukan keberadaan Isterinya, betapa dia cintakan Isterinya, pongpangpongpang macam-macam lah tentang Isterinya lah. Cinta sepenuh hati lah. Takut isteri curang lah.

Aku terusik.

Terusik kerana tersentap dan jatuh ke alam nyata dan tersedar bahawa, betapa ungkapan 'cinta sepenuh hati' itu rupa-rupanya ada yang hanya di bibir sahaja.


p/s: aku teringin nak tanya dia - "masa lu kongkek pempuan-pempuan tu semua, lu bayangkan bini lu ke?" - tapi tak berani la pulak nak tanya.

──────────────────────────────────────────────────

UPDATE : Geng, kalau boleh, jangan hentam lelaki. Sebab zaman sekarang ni pun perempuan banyak yang curang. Cuma cerita kali ni melibatkan aku dan kawan aku yang merupakan seorang lelaki. Itu je. OK bebeh?

──────────────────────────────────────────────────



21 comments :

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

Dunia, dunia..

Apa nak jadi la sekarang...

Rosakkan anak dara org yg belum tentu ada dara lg tp satu hari nanti bila dia ada anak dara mcm mana la erk???

Tak pikir ke??

Weed and Bandages said...

Sudah biasa di rencah orang yang ingin mengejar apapun aku tatau!

Ms Weed kalau orang nak mula bercerita macam ini mula aku akan buat muka boring.

Atau aku menyumpah dan imagine dalam hati anu dia kena sifilis dia mati cepat lepas tu bini dia kena sebab jangkit dari dia lepas tu bini dia suffer depan mata angkara dia lepas tu dia miserable sebab bini dia mati depan dia. Tapi harta bini dia, bini dia lupa tukar nama atau letak nama bagi kat orang lain.

.::jarjar::. said...

aku memang tak suka laki yang mcm tu...konon sayangkan isteri separuh mati..tapi main jugak dengan ppuan lain..bila ditanya..diorg jawab "it's just sex..i x sayang dia pun.." atau "dah ppuan tu yang ajak"

kadang2 laki ni marah bila isteri or gf sendiri curang..tapi bila lelaki yang buat boleh pulak...yang paling hina ialah apabila isteri tengah sarat mengandung..laki pulak buat hal dgn ppuan lain...

ya Allah..aku mintak sangat la dijauhkan dari mengenali lelaki2 yg mcm ni...

mulut jahat ada saka said...

kesian gila bini dia. mesti percaya 100% kat husband dia. tp laki pulak buat palat. sorry la aku ckp palat tp sgt kesian pada bini dia. aku pun nanti macam tu lah kot. sebab abg beruang kerja aku belajar jauh. selalu aku fikir pasal tu. shit kan? scary doh

NIMI Co.♥ said...

sengal r k.noe ni..buat lawak laks di akhir2 criter..
ahahhahaha

Prinzessin said...

sis..u ptut tanya soklan tu la. kite rasa cam nak terajang je laki tuh.
manis di mulut je. benci!

J MAIDEN said...

ngeh. husband mcm ni memg celake. patut direjam sambil disula.

Liana Ezzana said...

what the~?

Puan Bini,
anda dibenarkan curang sekarang.

zeela lalala said...

huh! lelaki mcmni menambahkan kebencian saya pada lelaki. tak suke!

izzat said...

http://www.cultureunplugged.com/play/1081/Chicken-a-la-Carte



sad but true. sdap2 kita mkn ayam goreng, mereka di luar sana pn makan 'ayam goreng' juga.

sickchild said...

sampai hati btul kan laki ni.
sedih aku baca.
ape la bini rase kalau tau laki dye curang. isk

iYda Juhar said...

iman itu jiwa.

hurmm....

eL said...

itu kan kelebihan yang ada pada lelaki. yang perempuan tak boleh buat. kalau buat pun. lagik teruk dicerca

Ladynoe™ said...

setuju dengan eL. =)

Rantong said...

Program Who Wants To Be A MillionaireBlogger.Net kini dilancarkan terus menerus ke screen komputer anda. Penyertaan andalah PERCUMA! Click HERE untuk sertai.

SSPelesitdara said...

Nostalgia Curang Rock N roll nie...
Anyway, isu ni akan tetap berlaku dan menyundalkan setiap couple..

dan aku percsaya, sebenarnya tidak ada cinta di dunia ini.. kita hanya berbayang ilusi dan dipojok perasaan satu sama lain

My theory: Pempuan hanya akan curang apabila mereka mendapat tahu yang si laki bercurangan dahulu.
Mereka memerlukan satu 'alibi' yang konkrit dahulu dan setelah mendapatnya, mereka tidak akan teragak2 lagi untuk ... oh yeah! u knoew it.. (ladies.. u like this huh!)

Oh, nak tau citer lagik..
*click kat gua
ade poem2 rindu, kisah tertogeng etc etc

Nyway, this piece is cool..
tell us sometin we DONT know hahaha

Cikpid said...

lempang saje si suami mcm ni..lempang smpi berdarah telinga..
eh..tapi nnti derhaka pulak lempang suami..

Aleya Ariana said...

salam noe, it's been awhile kan?
hope you're all good. congrats to you and fandi on your wedding. moga Allah sentiasa mendekatkan hati kalian berdua, memberkati dan melindungi kalian dibawah jalanNya. amin. :)



p/s: bila aku baca entry ni, aku rasa macam nak nangis.

anne jay said...

aku rasa cam nak curah asid je dalam mulut jantan celaka tu...

Anonymous said...

errmm..mmg s**L la jantan tu..sori r tp aku mmg xsuka.sbb pengalaman aku sndiri,aku mmg tertonggeng jap ar psl BF aku dah kongkek betina lain,aku down jap terus bls dendam kat jantan lain.aku suka tgk dorg lak yg tertonggeng n merayu kat aku...Noe,aku cadangkan kalu ko jumpa lagi dgn jantan spesis ni,ko sembur jer...kita ni kaum isteri kene jaga penampilan walaupun pas beranak..


***jantan klu tgk bini cun semacam mula la xkeruan pikir kesalahan lampau...

BuahKranjiDalamPerahu said...

jangan jadi nanti bini die orang kebas plak...nanti dio jugak yag melopong hah..padan muko..