6.7.09

"Mak mintak ampun", katanya.

Aku sempat tengok berita jam 8 di TV3 tadi.

Berita dah nak last-last.

"Anak perempuan lari dari rumah mengikut teman lelaki selepas berselisih faham dengan emaknya"

"Ibu pengsan sewaktu di temu ramah"

Sampai terpengsan-pengsan mak tu mintak ampun dekat anak dia. Merayu-rayu pulang sampai berjanji takkan marah anak dia lagi. Tup tup pengsan.

Haih...

Kalau pengsan terus mati, macam mana tu, kak?




26 comments :

Tijah said...

aiyooo...budak2 zaman skarang susah mau cakap la kan?

cik syahira said...

assalamualaikum.

ye sy pun tgk berita tu.
kesian mak dia.
teresak-esak menangis..

janggout said...

kalau mak dia pengsan terus mati itu jam anak dia mau tau la tempat dia kt mana nanti. mak mintak maap kt anak. dahsyat

~farah~ said...

agak dahsyat la mak kowt~
bagi aku baek burok itu mak kita kan~
belajar utk menerima..
me too in progress..hehe~menerima sesiapa saja dgn hati terbuka..ekh po aku merepek neh..maap2..

Kawan Baru.. said...

xyah tgu jadi apa2 la kat mak dia tue..setitik air mata mak dia tumpah psl teguris hati dgn prangai dia tu pun dh bapak besar dosa minah tu..slagi x mtk ampun kt mak tu jgn hrp la nk cium bau syurga..hai entah la..

Penchenta Dosa said...

aku tengok berite tu.. raser klakar pon ader.. raser nk seret muke anak dier atas jalan tar yang baru lepas turap pon ader..

NIMI Co.♥ said...

terok giler!!
mak laks yg mintak ampon

sokong penchenta dosa..
i mmg gelak2 kot dat time..
jahatnya i..

ili syazwani said...

dah terbalik.
mak yang mintak ampun.
bukan anak.
mintak dijauhkan dari aku.

LIZ; said...

perlu ke mak tu mintak ampun kat anak?
hish tak patut.

Lily Cartina said...

patot anak mintak ampun kat mak.
kalo ikotkan derhaka gile keturunan setan dah anak tu.

kitt said...

aku jarang drop sini.. tapi pic banner tu mamapu jd igauan.. aku x tang rambut2 n paku2 tu..

adeh..

azLina z. said...

walaupun syurga di bawah tapak kaki ibu, tapi kalau ibu buat salah dgn anak dia patut minta maaf juga.

tapi budak tu tak patut gak buat mcm tu. sampai mak dia pengsan dan merayu2. apa nak jadi budak2 zaman sekarang.

Cyber Sulam said...

kesian wei mk dia..

Anonymous said...

Ahaha,aku gaduh2 ngan mak aku dulu pon xde smpai nk lari dr umah.Biasalah tu kdg2 kita ada terasa kt mak kita,mak kita lglah bnyk gler terasa dgn kita..ehehee.Bila kita dh ada anak nnti baru tau mcm mana perasaannya seorg ibu tu...

ana

=MissRynn= said...

sangat kejam!!!!benggap punya anak!

Blackhunney said...

actualy..
u ptt update...
td br je kua berita..dah jumpa dah anak die..fazila tak silap..
dh cium2 da dgn mak die.ngee.

Blackhunney said...

actualy..
u ptt update...
td br je kua berita..dah jumpa dah anak die..fazila tak silap..
dh cium2 da dgn mak die.ngee.

Anna Molly said...

nak kiamat dah ni.anak pijak kepala ibu pulak.

*sound effect seram*

Xam said...

Aduhai zaman skrg...
Nasib la umur mak tuh pjg lagi..

isabelle said...

mau je ku tunjal2 kepala budak tuh

FIRZA said...

nasib mak pengsan...klau mak sumpah cnfirm jadik sotong kurita...hahaha.....mulut ibu jgn memain.....

muhdzahari said...

sepatutnya maknya cakap, tiada maaf bagimu.

kan?

Ayyman Rahim said...

Sumpah kurang ajar gila anak dia. Tak bau syurga langsung!

Shahrul (Nama Sebenar) said...

ladyNoe,
terima kasih letakkan entri ni
dah lama saya tak tengok TV apatah berita
sangat kasihan ibu itu
kalau ibu dia sumpah anak dia tu
for sure something bad will happen

I LOVE MY BONDA SO MUCH!

anne jay said...

kalu budak pompuan tu anak buah aku... aku taji dia cecukup bila dia balik umah.... 'besau pangkat' nampak sampai x leh dimarahi maknya... amboi3x. menyesal kunun lari, pastu cakap rindu kat mak, tu yg balik.. padahal baru tau idop kat luar tu camner susahnya tanya org tua seniri.. memang anak neraka...

amboi.. marahnya aku.. hehehe

aniz said...

setau aku..mak xpernah salah pada anak2..