5.10.09

Bukan nak cakap apa lah.

Dijauhkanlah dari aku sifat suka mentertawakan orang yang sedang di dalam kesusahan.

Moga-moga Indonesia mendapat pengajaran dan kesedaran.
Maksud aku, sedar sikitlah di dalam ketaksuban mereka nak serang Malaysia, kita di sini sibuk-sibuk pula nak hulur bantuan. Sedar sikitlah di dalam ketaksuban mereka nak 'sweep' Malaysia, kita masih bersabar dan aku percaya ada yang berdoa agar bencana tidak berterusan.

Malaysia ni baik sebenarnya. Suka berlembut. Walau kerajaan Indonesia mengenakan bayaran 150ribu Rupiah keluar negara kepada pelajar Malaysia yang menjadi mangsa di Padang WALAU kapal terbang kita yang sediakan.

Tau tak, pertama kali aku rasa bangunan bergoyang minggu lepas, aku dah kecut dan menggelabah gila. Mati-mati aku ingat aku demam teruk sampai badan pun melayang-layang.

diperoleh dari Buaya Merah. Terima kasih Aurora Diana.

p/s: dah lama kawan Indo tak buzz aku di YM. Tertunggu jugak sebab macam banyak benda aku nak cakapkan.



15 comments :

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

malaysia mmg baik...baik sangat...huuu..

anne.zaqwan said...

betul! dalam masa nak serang2 org tu..die ingat tak bape juta indonesian yang menagih pekerjaan kat negara ni. cube kite halau sume..drg kat sane nak makan ape....?

*emo lebih. hehe. semoga malaysia akan sentiasa dilindungi dari bencana yang teruk2..amin..

AuRorA DiAnA said...

mmg indonesia slalu kutuk malaysia, bencana mmg tuhan bg sebab nak bg pengajaran kat diorang,negara islam tapi pesta sana sini

bila di timpa kesusahan, malaysia terhegeh2 bagi bantuan, tapi apa yang indonesia buat?

kutuk2 dan hina malaysia...xcaya ni link dia

http://buaya-merah.blogspot.com/2009/09/gambar-indonesia-hina-rakyat-malaysia.html

sora-ao said...

indonesian memang typical. for instance kalau ambik maid indo, bagi jela paling busuk pun 4 bulan. afters, mmg nampak true color derang yang lupa diri. memang sume indo yang i jumpa camtu lah

Ladynoe™ said...

dan aku pun pelik kenapa kita tak boikot mereka?

kayza said...

ya rite..aku pon sangat pelik kenapa malaysia xboikot dorang..tapi bile pikir balik,ye ar..malaysia nih kan orang2 nya penuh adat dan kesopanan...jadi tetap berlembut lagi la..

Sky0ne said...

tidak mentertawakan mereka, tapi tiada keinginan nak menderma meringankan beban mereka...

one word...PADAN MUKA!

Wishing Star said...

mari lah boikot mereka..dgn cr terhormat. bukan dengan buluh runcing dan bakar bendera mcm dorg.

Si Aizuddin said...

malaysia negara berbudi bahasa.
aku harap indonesia faham dan please hormat negara lain.

f|rd4szLer said...

anne.zaqwan > diorg mkn hati hehe

phish said...

heh..dwrg siap x mention langsung name mesia kasik bantuan...skett pon x mention..x la kite hegeh sgt pon dwrg sebut...tp masalahnyer kite kasik kot bantuannn..wtffff

mrHan said...

jemput ke blog sy...sy ingin berkongsi perkhidmatan sms percuma...ini bukan iklan busnes..jst nak kongsi

rakan2 blog juga blh dtg melawat utk mdptkan maklumat mgenai cara2 utk mggunakan servis ni

agak2 ladynoe akan marah tak klu buat comment mcm ni.... :D

IMCurtain said...

Hello all,

We would like to invite you to promote your blog on our blogosphere. It has similar functions as Innit and Digg. Totally free!

Join now: Malaysian Blogger [Blogger's Meeting Point]

Malaysia Boleh!

Ikan Lemas said...

aku rase dah sampai masenye kite boikot segale jenis produk indon.
jalur gemilang dibakar,jata negara diedit,lepas ni ape lagi?
ni la hasilnye kalau jawa x ikut landasan islam pegang kerajaan

budak bijak malaya said...

betul tu lady noe..
org2 malaysia baik hati belake..
kalau tak,
kita dah sweep yg berduyun2 kat sini balik seberang..