10.5.10

Perkara Rawak #010 - Jangan Cepat Percaya Sangat

Pernah tak kamu tiba di satu perbualan atau pertengkaran yang berbunyi

"Aku nak tipu pun buat apa...bukannya aku dapat apa-apa pun.."

atau

"Aku tak buat cerita ni. Kalau aku reka cerita, aku bukan boleh dapat apa pun,"

Sebenarnya memang, untuk SESETENGAH orang yang cakap macam tu, menipu dan mereka-reka cerita memang lah tidak akan mendatangkan apa-apa hasil seperti yang kita tahu umumnya.

Tapi pada hakikatnya, kadang-kadang memang ada orang yang menipu dan mereka cerita untuk tujuan suka-suka. Sebab sikap tu dah well blended dalam diri dia lah.

SO, Jangan cepat percaya sangat.

Kadang-kadang mereka didatangi dengan imej ahli syurga.



14 comments :

NURUL said...

noe aku ada twitter dgn ko

ninaneno said...

hah!! sangat betul!

NK said...

"imej ahli syurga",
fyi, aku student medic dekat mesir.
aku baru lepas kena tipu dengan USTAZ aku pasal tiket kapal terbang. macam siiii betul.

JANGAN PERCAYA EVEN NAMA MEREKA USTAZ!!

Ladynoe™ said...

NK = hahahahahah! gila keji ustaz tu siap boleh tipu tiket kapal terbang!

Anna Molly Dean said...

Mak saya kena tipu dgn pompuan bertudung labuh, muka suci yg dianggap keluarga psl kumpulan umrah. Ada kekosongan tapi dia kata dah penuh.

Nak pergi tanah suci pun nak menipu lagi. haih~

Anoneemus™ said...

My ex cakap, "I've been lying since I was 8. It's part of me."

Enchaoz said...

terbaik lah..

Myra said...

hahaha imej suci bukan segalanya pls! i so agree! i baru je tengok this youtube video bertajuk islam and ego by Nourman Ali Khan, cerita pasal appearing "suci" tapi penyakit hati sgt banyak.

its a long video (53 minit) but he's a brilliant speaker, i tak suka share video sewenang2 but this one has a place in my heart

(i terlalu suka the video sebab i rs ramai sgt manusia, suci looking and non-suci looking alike ada penyakit hati, myself included kdg2 tak sedar pun :/ )

kotak kecil itu said...

seronok kot bila dapat tunjuk salah orang, supaya dia nampak baik dan suci.. oh dunia...

Anne M. said...

setuju!

Miss ... said...

setuju thp gaban wehhh

suzzsuzie said...

kena tipu dengan bomoh sampai tergadai maruah lg keji...

Siberkop said...

Salam Puan Noe,minta kebenaran promosi sesuatu.

Kami teratotech sedang mencari seorang pemenang utk mendapat dua tiket terbang ke Medan, Indonesia bersama Firefly.

Anda hanya perlu mengikut akaun twitter kami dan retweet topik yang dinyatakan.

Layari http://blog.teratotech.com/?p=516 untuk maklumat lanjut.

Terima kasih.

Ara said...

ntah, 'xdpt ape' konon...ade...dog dpt kepuasan ....n dorg lupe, dorg dpt dosa..harhar~