21.6.10

Siapa ikon remaja yang menjadi kebanggaan negeri kamu?

Shahir af8

Sebab hujung minggu lepas aku tengok iklan di televisyen yang mengatakan bahawa mamat kat atas ni dah jadi IKON REMAJA KEBANGGAAN NEGERI PERAK.

Nasib baik aku bukan orang Perak.

Haha.

26 comments :

NADIA vs BERON said...

i'm perakians..erk' kenape xtahu??huhu..sungguh x mustajab letak die sbg ikon!! kebggaan pulak tu!! hilg akal ape spe yg ishtihrkn tu!! huhu

Sky0ne said...

sekarang ni trend menang AF je jadi ikon kot...

dulu masa faizal menang AF pun jadi ikon negeri terengganu...

nasib baik tak jadi maskot..wahaha

jom lawat -> Natalie Imbruglia - Torn : Siapa Lagi Menyerlah?

aisya zainal said...

jadah ape mamat ni jadi ikon perak?
siapa dia ni? serius aku tak tahu.

Memey Anuar said...

haah noe. aku pon tgk. MB lagi tu yg announce kan. hehe

a mi parecer said...

sape dia ni? dah dapat phd pada umor muda ke? dr. perubatan ke? businessman berjaya ke? ke activist yang terselamat di Palestin? semua bukan, aku sedih mb perak. seorang yang ada PhD boleh iktiraf orang macam ni( mamat tak habis belajar) sebagai ikon, ape dia nak semua orang Perak tinggalkan pelajaran & pergi masuk pertandingan menyanyi ke apa? pergh.. sebagai orang perak aku malu!

Ladynoe™ said...

ahahahaah itu yang aku gelakkan tu. dalam sekelip mata, populariti yang diraih melalui AF, menjadikan seseorang yang zero, ke hero!

PUTRA said...

aduh. rasa tidak mahu mengaku anak Perak! kasihan mereka yang banyak jasanya-selain punya rupa kacak dan suara lunak entah di mana-yang tidak dianugerahi ikon yang lebih bercitra ikon!

ejaMaria said...

hahaha... tak leh nak kata deh...

fezaL Mohd said...

gua anak jati perak pon , tgk mamat tu bule ke jd ikon gua ini . masuk AF la cmni , senang dapat apa apa pangkat , ikon pun bule haha .

irahehe said...

ikon?shahir jadi ikon?hahaha..naseb baik jugak ira bukan orang perak..macam2..

Othman Juliana said...

aku ulang ayat kamu Noe:
"nasib baik aku bukan orang Perak" ;p

khemy said...

weh aku orang perak, weh.

Aku A-Z-Z-U said...

aku org perak, dan membaca artikel kau ni noe tiba2 membuatkan aku teringin sgt rasanya diri dibuang negeri.

Legasi Piston Pecah said...

anak jati JB sebab lahir kat sini..tapi bapak lahir kt perak..okeylah tu shahir jadi ikon kan?

ujee said...

sungguh tidak layak...

✿nkara✿ said...

aku tak setuju lansongggggg!!!
grrrr...

Ryehanna said...

Ikon PERAKIAN????

JUBO!!

hoh. honest nyer jwpn aku.. wakaka...

aku org perak yg tak anggap dia ikon pn.

akugunakanta said...

aku ingat gimik je..rupa betul..

cik fiza said...

at least pilih la org yg ada ape2 sumbangan dari segi akademik ke sukan ke naik everest ke yang mengharumkan nama negeri dan negara.. baru lah budak2 lain bleh ikut.. ni bagi penyanyi tu yang semua pakat nk jadi penyanyi.. mak bapak siap hantar pi audition.. bila tak dapat or x lepas audition dok nangis2 depan kamera kutuk2 juri huhuhu sungguh tak professional...

diri aku said...

euuwww!!! geli aku!xd ciri2 malah tiada kelayakkan langsung. buta barangkali mb tu.huh!

diana sidek said...

sungguh x sesuai jadi ikon. sgt x paham!

♥ Aimi Rashid said...

geli

fatinmasturahMJ said...

sekali pandang lalu, trtgk pic ni mcm estrange..yg pemukul drum tu pun de jgk rupe die ni..x igtla..nama ahli kump edtranged tu

Nani Allen said...

finally! ada juga org yg nak post pasal ni. yaaa..aku x faham kenapa kenapa kenapa lepas mamat ni menang af je tiba tiba jadi ikon kebanggaan perak? selama ni dia buat apa untuk perak? hahaha..typical melayu betul lah!

cLoud9 said...

walaupun aku suka shahir..tp ikon?? x kot..

Mohd Jayzuan said...

Saya sebagai orang Perak kena jadikan dia ikone jugak ke?