20.7.11

Exora di Penang

Note: ADVERTORIAL


Seperti yang pernah aku ceritakan dalam nukilan aku sebelum ini, sebuah MPV untuk sebuah keluarga adalah satu keperluan demi untuk keselamatan dan keselesaan seisi keluarga. Aku percaya rata-rata dikalangan pembaca aku, mungkin pernah mengalami situasi tidak selesa apabila memandu jauh dengan kenderaan yang sempit.

Baru-baru ini, Proton telah pun mengadakan sesi pandu uji di tiga buah negeri di luar Lembah Klang. Yang paling terkini sekali adalah di Penang. Aku selalu berharap yang aku akan terpilih untuk ke mana-mana sesi pandu uji yang dianjurkan. Tapi apakan daya, rezeki tak ada.

Salah seorang rakan blogger, yang terpilih untuk ke sesi pandu uji tersebut, pulang dan tapau ceritanya yang penuh gaya mentang-mentang dapat sesi spa percuma sekali di sana…


Selain daripada penerangan tentang Proton Exora itu sendiri, Proton juga telah mengaturkan sesi bersama beberapa pakar bagi menerangkan tentang terapi perkahwinan; yang mengulaskan betapa pentingnya kita menjalin kemesraan di dalam hubungan sehari-harian. Bukan itu sahaja, Datin Sharifah Shawati juga turut serta dalam menerangkan pentingnya gaya ketrampilan diri seseorang; dan juga penerangan tentang perancangan ekonomi keluarga.


Selepas itu, peserta diberi peluang untuk menguji tahap keselamatan dan keselesaan Proton Exora itu sendiri dengan memberi peluang kepada mereka untuk memandu uji kenderaan tersebut merentas lebuh raya sel. Kemudian sesi pandu uji ditambah lagi dengan sesi cabaran parkir dengan mata tertutup. Aku difahamkan bahawa ujian ini bertujuan untuk menguji persefahaman dan kepercayaan di antara kamu dan pasangan kamu.

Seterusnya, pada sesi pandu uji tersebut, terdapat juga ujian di mana mereka akan memandu kereta itu pada kadar kelajuan yang tinggi kemudian lakukan emergency break. Tujuan ujian ini dilakukan adalah untuk membuktikan kestabilan Proton Exora apabila menghadapi situasi yang tidak diduga.


Kawan-kawan aku yang sudah memiliki Exora pun cakap yang Exora adalah sebuah pelaburan yang tepat untuk keselamatan, gaya dan keselesaan. Itu belum lagi kalau nak cerita tentang penjimatan yang dapat dinikmati dengan kos penyelengaraan yang berpatutan kalau nak dibanding dengan MPV yang lain.

Pada pendapat aku lah, keselesaan adalah salah satu elemen penting untuk memangkin hubungan baik sesama ahli keluarga. Mana-mana kita pergi pun, apa-apa kita buat pun, kita digalakkan untuk mencari keselesaan di dalamnya. Itu lah yang cuba ditawarkan di dalam sebuah MPV seperti Proton Exora misalnya.

Sebab aku percaya nikmatnya duduk dalam kenderaan luas dengan penghawa dingin sambil boleh main 'gusti-gusti' di dalamnya. Err..

6 comments :

Mantot said...

kau gusti2 dgn anak ke dgn suami?hahahah

LS said...

gusti2.. hahaa!

O'gosh said...

owh..nak gusti2 ye...

rehaljingga said...

tp orang kata exora minyak kuat dan tak laju.sebab cubic capacity yg kecik dipaksa untuk membawa beban sebesar tu..aku tak tau sebab belum beli exora.

my 2 cent.

Ladynoe™ said...

Mantot : ikut siapa yang sudi la. ahaha.

Ladynoe™ said...

rehaljiingga: oh ya ka. aku pun tak tau lak fakta tu. Ada sesiapa boleh ulas?