28.7.11

Sayang Sufiah - #004

Hari ini aku perhatikan Razak lain dari seperti 2 minggu sebelum ini. Pergerakkannya lebih cergas. Otot-otot wajah sudah muka berfungsi untuk tersenyum seperti selalu.

Mungkin dia baru peroleh aura baru. Mungking ada mikroorganisma baru bersarang di celah-celah tubuh dia yang paling rumit.

Razak tiba-tiba duduk di depan meja aku. Melempar perlahan timbunan nipis kertas kajang ke arah aku. Kalau biasa berjumpa kerang dipasar, begitulah sinonimnya dapat aku ceritakan tentang mimik wajah Razak sewaktu itu.

"Apo ni?"

"Tengok la sendiri,"


Aku ambil dan teliti deretan tulisan kecil pada kertas-kertas itu. Berkerut kening aku.

Bonan bin Ali
Bonan bin Seman
Bonan a/l Ngubos
Bonan Wandi Bin Juhardi
Bonan....
Bonan...

Ratusan nama Bonan tersusun mengikut senarai.

"Apo ni?" tanya aku lagi.

"Sufiah syak laki dia gay..so..ini lah dia,"

"Ini lah dia apa?"

"Dia mintak tolong aku cek senarai nama Bonan. Sebab sabtu hari tu laki dia kantoi sms rindu rindu dari mamat nama Bonan,"

"Comelnya Sufiah kau tu. Lurus sampai fikir Bonan tu lelaki,"

" tak tau la kalau ada perempuan nama Bonan,"

"Mana lah tau..Bonani ke.."


"Hahaha, macam onani bunyinya," Razak tersengih.

Aku teringin nak tengok Sufiah. Hebatnya seorang perempuan, yang sudah beristeri, beranak dua, sehingga mampu merubah seluruh emosi, rutin dan prinsip seorang lelaki bujang.

*bunyi nada dering SMS*

Razak menatap skrin telefon bimbitnya. Tiba tiba matanya terbeliak.

"Sufiah suruh aku cek hobi si Bonan satu persatu satu. Apa kejadah?"

"Gila menyusahkan perempuan ni!" tapi aku cakap dalam hati je.

"Macam mana nak buat ha?"

Aku tak percaya soalan sehina itu terpacul dari mulut seorang lelaki yang pernah aku pandang tinggi kredebilitinya. Aku betul betuk nak jumpa Sufiah. Kalau tak cantik macam Monica Belucci memang aku terajang zakar Razak sampai mati!




Bersambung...

- Posted using BlogPress from my iPad

12 comments :

Ilhamny.com said...

alarrr..sambung lg... semangat gilerr baca..

nkara said...

haha.. tak sabar nak baca sambungan!

n said...

like gile

thezulns said...

Aku suka "Sayang Sufiah" ni. Mcm versi "Sayang Intan" utk member aku. Terbaik la!

Lady RaRa said...

awat bila baca


aku tebayang sufiah yusuf the genius versi bangang?

fard said...
This comment has been removed by the author.
diLot said...

sila cepat2 update.. aish tasabar

Nor Rimah said...

bila nak ada sambungan alkisah sayang sufiah ni....

LL said...

bila nak sambung lagi??

wansyah14 said...

salam kak noe...biler nak sambung lagi citer sayang sufiah nie....nak tau gak ending dia....thanks kak noe....

Irfa said...

bila nak sambung ni Noe?dah jatuh cinta ni

Rin Yorke said...

ehem...sambungan please?