14.7.12

Perkara Rawak #061 - Susuk

Aku ada seorang kawan. Suka buat assumption melulu. Kadang-kadang assumption dia tak masuk akal. Hanya melalui pemerhatian rawak, gossip Harian Metro dan URTV. Nak buat macam mana, dia sendiri mengaku hobi dia buat assumption.

Hari tu aku tergerak nak google gambar Umi Aida. Sekali kawan aku tu berbunyi;



"Dia ni muka dah berubah banyak. Mesti suntik botox sana sini," kata si Baiyah.
"Mana kau tau...?"
"Kau boleh tengok sendiri la...dagu dah panjang...muka dah runcing.." kata Baiyah lagi.
"Dia kan lose weight.."
"Lose weight takkan macam ni...aku minat dia dah lama...aku ikut perubahan muka dia..ni sah cucuk ni...pokpekpokpek (nakmenang)"

Aku malas nak betah lagi.

Aku bukan optimis sangat atau terlalu bersangka baik sangat lah. Samada betulke Umi Aida suntik botox pejadah, kau takdak bukti melainkan sumber dari cakap orang sana-sini ja.

Tapi dalam hidup ni aku cukup sedar, yang benda kita tak tau, kita jangan buat tanggapan melulu.

Sebab aku dah rasa macam mana orang kampung aku tuduh aku pakai susuk hanya kerana ini.


Kemaen runcing dagu aku kalau nak banding dulu dan sekarang. Ye dak? Peredaran masa, penurunan berat badan. Perubahan cuaca. Gaya hidup. Alat solek. camera. Photoshop.

Takkan lah setiap kejadian tu punca dia cuma satu je.

Haihlah Baiyah...Baiyah.




29 comments :

adam said...

Sumpah beza gile dari kecik sampai ke besar. Ke gambar waktu kecil itu photoshop?

Ninie said...

biasalah tu masa kecik gelap. zaman suka berjemur.. haha

wani ezryl * said...

ha a kan dlu zaman kecik2 selalu keluar rumah, berjemur ^^

Niza Romli said...

ha'a memang lain kalau nak dibandingkan dgn dulu...semorang pun camtu.

fifie said...

Sumpah lain sangat-sangat dulu dan kini. Tapi tak kisah la macam mana pun kita kena terima dengan syukur.

J u l i a 。.゜✿ said...

hehehehe ju sengih meleret tengok gambar gambar noe tu =D =D
kang kalau ju tunjuk gambar ju dari zaman sekolah pai sekarang.. ada yang histeria terus. huhuuuuuu.

aslina majid said...

noe, kalo menten muka sama sepesen dari kecik sampai la besaq tua bangka pon orang cakap guna susuk jugak...lagi kejam kata bela hantu raya...

contohnye aku lah... memang muka sama dari dulu sampai skang... beza sikit je tang dagu... sbb loose weight, tapi semua benda lain sama... org cakap tengok muka forever orang sangka aku 18 tahun...

err... tinggi pon menten jugak...

chimidama said...

sah ni cucuk ni..dagu runcing..cantek kemaen..

hehehee...kelakar tau post ni. tapi sangat amazing. tak dapat sangka gambar dulu tu ialah anda..cantik!

p/s: semua orang akan ada kawan yang macam tu kan..

hdsykn said...

kak noe cantik. honest.

NorMala Bahar said...

Setuju. Org ni lebih2 lg melayu.. Mana boleh kalau tgk org lain lebih dr dia. Lg2 kalau tgk org lain cantik dr dia. Mesti nak kondem. Puiii..

xxxxxxxx said...

If we really need to assume (particularly on individuals), either make a neutral one at it or better yet practice husnuzzon...in the spirit of giving the benefit of a doubt.

Mama Likha said...

hehehe adeeh !! contoh yg sgt baik noe... noe ada suntik botox gak ke mcm umi aida. spatutnya noe kena tjuk gmbr2 noe ni si baiyah biar die komen skit hiksss...


anyway, apa rasia noe yer huhu.. klo kite tbalik lak.... kecik, kecik dan besar ! hiks... apa2pun, yg pasti perubahan zaman kan ? :))

ASLIZA said...

nie kalo saya kurus jgk ni kompem jadi cantek sama dgn u noe...huhuhu:)

Haruko, M.D said...

laa...k.noe skolah sk2 ke...hehehe..

Cik Saila said...

cantiknya akak.. :))

-icha03- said...

berubah..mmg nmpk sgt...
haaiih..cantik nye noe...

Salhah Suhot said...

serius!!wah!!memang metamorfosis!cantik!

Nor Rimah said...

camtu la fikiran otak singkat, sikit2 kata org cucuk. macam la nampak depan mata sendiri org tu cucuk. apa la ko ni baiyah (hahaha sambung bebel ko noe)

superelle said...

cantek....

yana halim said...

cantik! hai la....baiyah....baiyah..

purpleryna said...

giler ah.. memang berubah..

AzNuRuL AzMaN said...

memang rasa apa yg noe rasa..dulu kecik2 saya pun gelap dan bolat..bila dah besar pandai jaga diri sikit ada la berubah kan..ada ke patut tiba2 org kata saya anak angkat pulak......!

paling tragis org kata mak bapak kutip saya kat mana entah pasal muka lgsg tak sama adik beradik lain..padahal sedara dgn jiran2 tu sah2 la tgk saya membesar depan mata diorg..

cujen said...

comelnye gambar sekolah tu...kemas je tudung..siap pin.heheheh

De' Nurul said...

Same la kita lain amat kecik sampai besar. Oh asal gemok ke kurus susuk la. Abis kalau kurus ke gemok ape pulak kak noe? Hahahahah manusia biasa laaaa...

raihan salleh said...

alahai si baiyah :')

asterisk said...

saya jeles awak cantik. kalau saya pakai susuk pun belum tentu cantik mcm awak.kihkih..

Reen Tart Nenas said...

hah kompom susuk! hahaha

agreed. kalau kurus, runcing la dagu. ape daaa

aisya asri said...

cantiknya manusia :)

Badrullah Anson said...

aku nk pengsan. betul ke ni? tu kau ke?