16.1.13

Aku, Chiffon Shawl dan Donut Sebesar Muka

Aku rasa ramai faham dan maklum yang aku jarang post muka sendiri bodo-bodo kat blog. Satu sebab aku tak gemar. Dua sebab aku segan. Tapi ini adalah Advertorial. Memang kadang-kadang dalam hidup kau akan buat benda yang kau tak sangka-sangka. Moralnya, jangan terlampau mengata orang sangat ya cik kak. Ehem.

Sebelum mula, sediakan baldi kecik ke gayung ke or bekas polistrin mee goreng brekfes pagi tadi pun boleh. Kot termuntah ke. Sorry lah.

Kawan-kawan terdekat aku mesti tau yang aku memang payah sikit nak pakai tudung Chiffon. Sebab aku ni suka benda template je. Nak bergaya lebih-lebih aku kurang pandai. SO untuk gaya template aku, aku preffer pashmina RM10 yang aku selalu beli kat Republik of Jalan TAR.

Tapi sebagai perempuan tipikal kebanyakkan, aku tak terlepas daripada nafsu nak mencuba benda yang baru ni. Termasuk la Shawl Chiffon.

Oleh itu aku dapatkan lah sehelai dari www.terbaikdariladang.com

Okay layan gambar. Abaikan latarbelakang workstation pejabat yang bersepah. Aku nak snap-snap kat rumah kang sibuk pulak anak kecik aku dua orang mengacau.



Satu benda yang aku suka dengan www.terbaikdariladang.com ni ialah mereka ada menjual Inner yang canggih direka khas untuk tak nampak muka korang bulat. So tak payah tetas-tetas dah. Inner nya dijual berasingan dan korang boleh dapat di laman web yang sama.



Macam biasa sebelah pendek sebelah panjang.


Kemudian Pin dengan bersusah payah.



yang pendek bawak ke bahu sebelah supaya menutup dada agar imej wanita syurga jelas kelihatan. Kemudian Pin kan menggunakan keronsang yang comel. Keronsang ni aku buat sendiri tau. Ewah.


yang sebelah panjang tu belit macam biasa, bawa ke belakang kepala kemudian pin kan ha.


Okay sudah jadi. Pastu pandai-pandai lah korang edjas sendiri. Aku reti gaya macam ni je. Gaya lain aku tak pandai.

Tapi...apakah kena mengena dengan DONUT SEBESAR MUKA? 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ha ni dia. Besar tak donut ni? Aku dah la suka donut. Terjumpa lak gedabak macam ni.


Ha ni sisi tepi. Aku jakun ni aku jakun ni.


*warf warf warf*


Ya Rabbi sedapnya kau ni!!!


Heheheh Okay dah bye. 

Eh last but not least, go visit www.terbaikdariladang.com untuk mendapatkan tudung dan shawl yang cantik menarik belaka. 



49 comments :

✿ pink velvet ✿ said...

abeh comot2 mulut kene gula donut tu, hehe!

Anna R. said...

Hihi terbaik dari ladang kak noe !

Haqq dan Laeka said...

Kurus hoii.. :)

eray said...

perghh donut..eray nak jugak. teruja. 20hb nti ade donut x?

ak yuyunz said...

noe.. awak nampak kurusss.. rasie plis?? =)

NURUL JAMIAN said...

comel betul ko ni noe

chiku the chucuru said...

cantiknya model ittew...

Irfa said...

sama je pesen tudung kita :)

Mizz Coki said...

Oh My Noe! 2nd pic lu nampak mcm cikgu Shida doh! gua dah mcm apa gelak kt ofis ni hahahaa...

Ladynoe™ said...

MIZZ COKI : waakakakakka wakakakka aku pun gelak jugak ni!

Chikebum Buzz said...

aaaa..lama dah nak cari inner cenggitu ..banyak inner tak selesa lah .. .ah osem! mekasih ...

ciliapi said...

Gelak ok... U just made my day.

the awesome trio said...

hahaha adoiii gila gila! :D

OhTulipso! said...

Cute betul ekspression muka noe dapat makan donut..saya pun dah lama tak makan donut ni..samalah juga dah lama tak makan maggi..haih..

apa kena mengena donut dgn maggi..
hah gituu..

hehehhehehe

R.R.Z said...

comel comel! walaupun anak dua, tp tetap comel!!


p/s : suka donut jgak. tp muka sy sebesar pinggan. huuu

Rapunzeel Cikilolo said...

memang nmpk rasa donut tu marbeles...

huihui

mint_pudina said...

cute!

Lizzie Yasmin said...

Jelas dan terang muka ko, selama nie aku tau nama je. Syabas, aku sudah boleh cam sapa Ladynoe. hahaha

misskandorian said...

sgt nk tergelak yg tgh pin tudung tu...

x L S x said...

Noe, donut besar muka tu pun ada kat Bangi. :D

fazliana mazlan said...

gelojoh la..ahaaa..

faY said...

tak slalu buh gambo, tp skali buh gambo, penuh entry. harharhar mmg tbaek dr gudang!

mommyNadia said...

Ya Rabbi..
Mujurlah hang lawo, hang telan donut bagak macamtu pun still maintain lawo..
I is so jeles ok >.<

Shahada Fauzi said...

noe!! kenapa kurus?! nak tipsssssssssssss..hahaha..

aku pun pernah beli shawl dr TDL ni..tak dapat pun inner free? hak2..demand..:P

Wanita Mutalib suka Share Instagram's Pictures said...

oke. suka tutorial ni. hahaha!

ShilaShower said...

lawanya hang hooiiiiiiiiiiii

hu[d]etx said...

Hahahahahadoi!

a mi parecer said...

Noe, aku jarang nak comment2 tapi aku nak comment jugak. Noe, ko lawa, lawa gile. . aku follow twitter kau, kengkadang terdetik kat hati aku, nape la si noe ni suka komplen dia gemuk la tak cantik la. Cantik gila kot. So, percayalah. kau cantik.

Lizan said...

wahhhhhh.... cantik sangat2 ladynoe ni... sy suka donut jugak :)

Foxy Farah said...

cantik sangat please! :*

nor isneini mohd ayob said...

x leh blah warf warf...comel betul..n klakar..hahaha..

VivicMalarn said...

Comel gambar paling last! Haha..

BLOG ANAK MAMA^^ said...

lawoo baju^^
aku rasa bibir tu yg macam donut seksi okeh!!

Bells said...

lawa lah!

LisaLisut said...

hahah gila kelakar.muka masam je ms duk pin2 tudung.last2 gelak lebar mkn donut.LOL.

cntik gile kulit muka u..licin putih.ni mmg puji ni sbb penah terserempak kt ikea dlu.mmg lawa :)

Badrullah Anson said...

Kau cun rupanya!!! napa kawin cepat sgt? Damn. hahahah

Badrullah Anson said...

eh tiba2 jd x lawa lepas aku teringat yg kau kentut busuk gila2. HAHAHA

Ladynoe™ said...

Keh keh keh.

xxxxxxxx said...

maleh nak 'skipping', English won't do justice to what I'm gonna express...(likeable)GEDIK, handsdown! b-(

Ladynoe™ said...

sukati kau lah.

xxxxxxxx said...

Appreciated :-)

kudozu said...

hahah comel lah

Sue Anna Joe said...

Lawa la der.

OHHELLO-NOOR said...

Memang ocem. Hahaha

Shiela Rahim said...

kau chomel sgt kak! aku suka :p

Suspek Utama said...

gambar ketiga yg tgh pakai pin 2 dh mcm wardina plak walaupun bibir terjuih ke depan..hahaha

Bonda Ryan said...

comel lah awok nih..bonda suker!!

azim~ said...

setelah sekian lama diceritakan tentang beliau oleh teman wanita ak..minggu lepas ak terserempak jugak dengan beliau..haha

Ladynoe™ said...

@saynotohijabers. hehehe thanx. alhamdulillah.