2.4.14

Perkara Rawak #076 - Ketua

Sebelum ni kawan aku bercerita tentang 4 orang wanita ahli syurga yang bakal menjadi ketua kita.

Maryam Binti Imran (Ibunda Nabi Isa As)
Ketua bagi wanita yang masuk syurga kerana rajin beribadah dan memelihara kesucian diri.

Asiyah Binti Muza (Istri Firaun)

Ketua bagi wanita yang masuk syurga kerana tetap dengan agama walau disiksa oleh suami sendiri.

Khadijah binti Khuwailid (Istri Nabi Muhammad Saw)

Ketua bagi wanita yang masuk syurga kerana taat kepada suami serta ikhlas menggunakan harta benda ke jalan agama. 

Fatimah binti Muhammad (puteri kesayangan Rasulullah)

Ketua bagi wanita yang masuk syurga kerana taat kepada ibu bapanya.


.


.


.



..






Lepas tu aku termenung.


Bawah siapa yang layak aku masuk nanti? 







32 comments :

kynah said...

Aku pun termenung jugak. Termenung jauh....

Irfa said...

menung jugak :(

Nanie said...

Pun termenung jugak... speechless...

.dida mumin♥ said...

Syurga, Neraka hak Allah...kita minta lah apa pun selagi hati kita ikhlas Tuhan tahu nilai kita dimana....

Shafrina md daud said...

hmmm insyaallah...

Jom lawati blog saya www.happyneasy.blogspot.com :)

mummy_icha said...

Insyaallah...
Be positive.
Pelan-pelan kayuh. Kita start dengan yang taat pada ibu bapa dulu. Boleh kot... :-)

dyna syamsuri said...

entri ni pun buat aku bermenung..

Petak Bunga said...

walu hidup seratus juta tahun beribadat, sebanyak mna pun amalan kita tak akan cukup membawa kita masuk syurga..


hanya belas ihsan tuhan saje.

Islet Zairol said...

Yup..sama lah..tapi dari dulu mmg dok pikir mana satu lah antara tu yg aku dapat..

:)

Nor Rimah said...

nangesss....

mint_pudina said...

telan air liur je aku..

Gerobok Karat said...

Jom sama2 berusaha utk dapat bernaung bawah salah seorg dr mereka. InsyaAllah.

Gerobok Karat said...

Jom sama2 berusaha utk dapat bernaung bawah salah seorg dr mereka. InsyaAllah.

xxxxxxxx said...

http://youtu.be/HB3xM93rXbY

makansiput said...

termenung jugak.
dan masih berdoa dan berharap.

xxxxxxxx said...

http://www.hmetro.com.my/articles/Godaanlelakipendera/Article/

xxxxxxxx said...

http://www.utusan.com.my/utusan/Keluarga/20140419/ke_01/Anak-buka-rahsia-mak-didera-bapa

xxxxxxxx said...

http://youtu.be/qGovkpaTJPU

xxxxxxxx said...

http://www.policymic.com/articles/87617/7-stunning-statistics-show-the-true-cost-of-owning-a-smartphone

xxxxxxxx said...

http://www.hmetro.com.my/articles/2014042004441120140420044411/MA/Article

cik said...

Allahuakbar.
Jauhnya. Untuk aku mampu memilih.

xxxxxxxx said...

http://www.utusan.com.my/utusan/Bicara_Agama/20140422/ba_01/Kuasai-nafsu

xxxxxxxx said...

http://www.utusan.com.my/utusan/Keluarga/20140503/ke_02/Saya-dituduh-menggoda-bekas-suami

xxxxxxxx said...

http://youtu.be/j1r2GF7ovL0

xxxxxxxx said...

http://youtu.be/ktWHlSRRbMY

pakcik tua said...

salam...

skrng bukan masa termenung...skrng masa buat kerja.. di bawah siapa pun..itu bukan kerja kita... yg penting kerja.. pulun cari ilmu dan amal sebaiknya....cari ilmu dengan belajar dr guru...bukan sekadar berguru dgn internet.. barakah berguru itu lain...

sudah berguru..ada ilmu..baru timbul yakin dlm beramal.. dan baru la berdikit.. pelan2 kayuh spt saudari yg komen tu ckp...

yg membezakan kita skrng..siapa yg dengar, faham, cari ilmu dan terus amal... dari yg dengar, termenung tak sudah... sudah berpuluh tahun hidup..cukup2 la dengar cakap maksu dan paksu di dalam hati itu...

malam ini ada kelas habib ali di masjid muaz...jom blajar..

wasalam

xxxxxxxx said...

http://www.utusan.com.my/utusan/Keluarga/20140510/ke_02/Salah-saya-terlalu-manjakan-isteri

xxxxxxxx said...

http://youtu.be/Jbgjtt15O8U

xxxxxxxx said...

http://www.utusan.com.my/utusan/Keluarga/20140524/ke_02/Berhenti-kerja-digoda-isteri-orang

xxxxxxxx said...

http://youtu.be/KVezRCVuEsE

xxxxxxxx said...

http://youtu.be/6D2HhLHed7U

Jack Boy said...

Ikhlas kan apa yg ada dan syukuri semua yg ada bahwasanya alloh maha pemberi dr segala nya